Anna-Lisa

Jag älskar gamla människor! alltså jag kan älska sura som glada, alla är så söta. En äldre människa som jag verkligen avgudar är Madeleines mormor, Anna-Lisa. Det är en gammal dam på 92 somrar som knappt ser eller knappt hör. Det finns många roliga historier med Anna-Lisa men nu ska jag berätta en som Madeleine har berättat för mig. 

Det hela började med att familjen skulle åka till Ikea i Sundsvall. När dom hade varit där ett tag splittrades familjen och Madde skjutsade runt Anna-Lisa i en rullstol. Då sa Madeleine (tänk er en ganska hög volym på rösten, men inte skrikandes): Ja,jag skulle ju ha ringt till mamma om jag hade Mobilen med mig!
Då får hon som svar:
Men du kan ta min Madeleine. (så tar hon upp en sån här hemtelefon med stora knappar )
Tänk er att hon hade tagit med en HEMtelefon ända till Sundsvall.TILL SUNDSVALL den sötnosen...


Här är Anna-Lisa i sitt esse




Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback