Petter och hans fyra getter

Hej å hå mina små ...... vänner

Tänkte ta och berätta lite om min familja!
Ni vet när man ska gå på sånt här mäte med läraren och föräldrarna, man känner en liten oro om vad läraren ska säga och vad föräldrarna ska säga. 
Det börjar med att jag tänker såhär;



Min mamma är ett typiskt utskämmnings material på sånnahär möten, Alltid när vi ska på sånt så säger hon, vart är Petter och hans fyra getter då?  hehehe
Och det räcker inte att hon säger det till mig utan när vi kommer in dit han är så säger hon; 
jamen där är ju petter och hans fyra getter, hehehe


Följande ser väl ut såhär ungefär:


-------  ------- ---------      
Jag ---------------------- Petter   ----------- Jag;roligt skämt morsan.. ---------- Petter


Mötet forsätter under pinsamma omständigheter, jag är obekväm (petter också förmodar jag vid detta laget), mamma märker ingen skillnad.. Efter en kvart kommer min pappa, det är då det blir värre, mamma babblar på om allt som aldrig förut och petter och Pappa ser ut som två feta frågetecken och fattar ingenting, jag blir irreterad och vill gå... Men tillslut så är det slut. Mamma har snackat mest, sedan petter sedan jag, sist pappa. Pappa ser mest rädd och skärrad ut. Typ som om han har sett ett spöke.

Jag går ut och tänker: 

-------- 



Kommentarer




Kommentera inlgget hr!



Namn  
Epost    
Blogg    


Kom ihg mig?

Trackback